BREEK JE NEK VOORZICHTIG!
Je kent het wel. Het is het einde van je werkdag. Je bent moe en je wilt naar huis. Zonder eerst goed om je heen te kijken spring je uit de machine. Maar pas op! Je kunt hier lelijk door vallen! Of je zit in de auto en uit nieuwsgierigheid pak je je telefoon erbij. Gevaarlijk!
Vaak gaat dit net goed. Je remt net op tijd. Of je weet je net op tijd vast te grijpen aan de machine. Grappend worden er dan dingen geroepen als “Die zag je niet aankomen” of “Breek je nek voorzichtig!” Maar het kan echt misgaan, want “Een ongeluk zit in een klein hoekje.”
Met de veiligheidscampagne willen wij hierop inspelen. Ons doel? Dat is het creëren van bewustwording rondom risicovolle situaties. Daarom gaan wij de komende tijd video’s maken. Dit doen we met elkaar. We hebben elkaar ten slotte nodig om er een veilige werkplek van te maken.
Elke video en toolbox verbinden we bovendien een van de volgende slogans:
1. Een ongeluk zit in een klein hoekje!
2. Breek je nek voorzichtig!
3. Die zag je niet aankomen!
Met deze slogans spelen we in op risicovol gedrag binnen ons bedrijf.

01
Een ongeluk zit in een klein hoekje
Wetering is al meer dan 65 jaar een familiebedrijf. We zijn zuinig op onze familie en op alle mensen die betrokken zijn bij ons bedrijf. Daarom vinden we veiligheid belangrijk. Want, een ongeluk zit in een klein hoekje!
Risico’s zitten in een klein hoekje. Iets kan honderd keer goed gaan, maar dit zegt niets over de keer daarop. Wees je dus altijd bewust van de veiligheid voor jou en jouw omgeving.
02
Die zag je niet aankomen
Je kent het wel, je moet een hele rit rijden in de auto of vrachtwagen. Je bent gefocust op de weg aan het letten en opeens: PING! Met een schuin oog kijk je naar je telefoon. Stiekem weet je dat het gevaarlijk is, maar je nieuwsgierigheid wint. Er is ten slotte nog nooit iets gebeurd. En bovendien: iedereen doet dit wel eens, toch? Tot je opeens wel iets of iemand voor de auto of vrachtwagen krijgt.
Die zag je niet aankomen!


03
Breek je nek voorzichtig
Ieder ongeval is er één te veel. Daarom willen wij meer aandacht voor wat er kan gebeuren op de werkvloer. Wat zijn de gevaren? Dit kunnen al dingen zijn waar je niet bij stil zou staan. Iedereen springt toch wel eens van de machine? Toch kunnen dit soort handelingen leiden tot ongevallen. Je glijdt uit, of je struikelt. Meestal levert dit een situatie op om hartelijk om te lachen. “Breek je nek voorzichtig!” hoor je iemand jolig roepen. Tot je een keer echt je nek breekt!
Je kent het wel. Je zit in de auto en opeens hoor je PING. Je hebt een berichtje ontvangen. Uit nieuwsgierigheid pak je je telefoon erbij. Gevaarlijk! Toch doet meer dan de helft van de Nederlanders dit weleens.
Dit is niet het enige onveilige gedrag dat wij laten zien. We voelen haast. Vaak willen wij zo snel mogelijk iets doen. Waarom zou je helemaal naar het zebrapad lopen als je meteen over kunt steken? Waarom zou je netjes van de machine afklimmen als je ook kunt springen? Het is toch ook al honderd keer goed gegaan?
Vaak gaan dit soort dingen net goed. Je remt net op tijd. Of je glijdt wel uit, maar je grijpt je vast aan de machine. Grappend worden er dan dingen geroepen als “Die zag je niet aankomen” of “Breek je nek voorzichtig!” Maar het kan echt misgaan, want “Een ongeluk zit in een klein hoekje.”
Met de veiligheidscampagne willen wij hierop inspelen. Ons doel? Dat is het creëren van bewustwording rondom risicovolle situaties. We willen mensen laten beseffen wat er allemaal mis kan gaan. We willen dat het gaat leven.
We vinden het belangrijk dat de boodschap blijft hangen. Daarom gaan wij de komende tijd video’s maken. Dit doen we met elkaar. We hebben elkaar ten slotte nodig om er een veilige werkplek van te maken.
Elke video en toolbox verbinden we bovendien een van de volgende slogans:
1. Een ongeluk zit in een klein hoekje!
2. Breek je nek voorzichtig!
3. Die zag je niet aankomen!
Met deze slogans spelen we in op risicovol gedrag binnen ons bedrijf. We merken namelijk dat dit onderwerpen zijn waarin we de bewustwording kunnen verbeteren. Veel mensen zitten weleens op de telefoon achter het stuur, of springen van hun machine.
We vinden het fijn om te merken dat na de start van deze campagne de slogans al direct zijn gaan leven. Zo wordt er bij een moment van onoplettendheid “Die zag je niet aankomen” naar een collega geroepen. Dat is dus ook precies ons doel!

01
Een ongeluk zit in een klein hoekje
Wetering is al meer dan 65 jaar een familiebedrijf. We zijn zuinig op onze familie en op alle mensen die betrokken zijn bij ons bedrijf. Daarom vinden we veiligheid belangrijk. Want, een ongeluk zit in een klein hoekje!
Risico’s zitten in een klein hoekje. Iets kan honderd keer goed gaan, maar dit zegt niets over de keer daarop. Wees je dus altijd bewust van de veiligheid voor jou en jouw omgeving.

02
Die zag je niet aankomen
Je kent het wel, je moet een hele rit rijden in de auto of vrachtwagen. Je bent gefocust op de weg aan het letten en opeens: PING! Met een schuin oog kijk je naar je telefoon. Stiekem weet je dat het gevaarlijk is, maar je nieuwsgierigheid wint. Er is ten slotte nog nooit iets gebeurd. En bovendien: iedereen doet dit wel eens, toch? Tot je opeens wel iets of iemand voor de auto of vrachtwagen krijgt.
Die zag je niet aankomen!

03
Breek je nek voorzichtig
Ieder ongeval is er één te veel. Daarom willen wij meer aandacht voor wat er kan gebeuren op de werkvloer. Wat zijn de gevaren? Dit kunnen al dingen zijn waar je niet bij stil zou staan. Iedereen springt toch wel eens van de machine? Toch kunnen dit soort handelingen leiden tot ongevallen. Je glijdt uit, of je struikelt. Meestal levert dit een situatie op om hartelijk om te lachen. “Breek je nek voorzichtig!” hoor je iemand jolig roepen. Tot je een keer echt je nek breekt!